TV3 og MTV i nytt samarbeid

MTG inngår et kommersielt samarbeid med MTV i Norge. Partene skal også samarbeide om fremtidige arrangementer.

MTV i nytt samarbeid med TV3
MTV i nytt samarbeid med TV3

Kilde: Kampanje

Viacom International Media Networks og Modern Times Group (MTG) har inngått en skandinavisk samarbeidsavtale om annonsesalg som trer i kraft 1. januar 2014. Det opplyser selskapene om i en pressemelding.

I første omgang vil MTG i Norge overta salget av annonseplass og sponsorater på Viacom-kanalen MTV. Men partene skal også samarbeide på andre områder, blant annet innen innsikt i målgruppenes liv og vaner, samt arrangementer.

Det betyr at MTG Norge bare en knapp uke etter lanseringen av TV6, får nok en ny kanal å selge reklame på. Livsstilskanalen TV6, som supplerer TV3, Viasat4 og nett-tv-tjenesten Play retter seg mot en noe eldre målgruppe. Gjennom samarbeidet med Viacom styrker MTG Norge nå porteføljen mot den yngre delen av markedet, samtidig som Viacom skal dra nytte av MTGs størrelse og posisjon på det norske markedet.

- Med MTV-avtalen på plass er vår kanalportefølje nå styrket i begge ender, og vi når enda flere engasjerte og dedikerte unge seere. MTV er en unik og tydelig posisjonert kanal som vil levere riktige og viktige målgrupper for våre annonsører, i en sterk kombinasjon med våre eksisterende kanaler TV3, Viasat4, TV6 og Play. Merkevaren MTV står veldig sterkt i Norge, noe vi spesielt ser på responsen arrangementene deres mottar, sier Eivind Ruud Johnsen, salgsdirektør i TV3.

MTV skaper årlig overskrifter med sine prisutdelinger, sist med European Music Awards tidligere i november, der også Ylvis-brødrene opptrådte.

- MTV er et av verdens sterkeste merkevarer blant unge seere og forbrukere, og dette er målgrupper markedsførere over hele verden kjemper hardt om å få tak. Viacom har lang erfaring fra hele verden med disse målgruppene, og vil bidra til samarbeidet med mengder av spennende kunnskap. Dette er gull verdt for et mediehus som vårt, i kampen om de mest moderne seerne i markedet, sier Jakob Schjerven, kommunikasjonsdirektør i TV3.

- MTG et en optimal samarbeidspartner for Viacom. Markedet er i endring og stordriftsfordeler blir viktigere. Dette betyr at vi styrker vårt annonsesalg og kan fokusere på core business, sier Cato Lunde, kundedirektør i Viacom.
Del artikkelen