Storebrand søker spesialist innen dialogmarkedsføring

Del artikkelen

Storebrand søker initiativrik og erfaren spesialist på e-postmarkedsføring til vår voksende innholdsavdeling.

Foto: Storebrand
Foto: Storebrand

I Storebrand vet vi når vi har lykkes. Det er når kundene våre anbefaler oss. Derfor er utvikling av egne kunder viktig for oss, både for kundetilfredshet og lønnsomhet. Vi tar vare på pensjonspengene til 1,2 millioner nordmenn, og har konkurransedyktige betingelser innen skade og bank. Storebrand ble nylig kåret til verdens nest mest bærekraftige selskap - en utmerkelse vi er stolte av.


Trigges du av å skape resultater gjennom gode kundeopplevelser, og har erfart at suksessen ligger i skjæringspunktet mellom smart bruk av data og et genuint ønske om å hjelpe målgruppen gjennom relevant kommunikasjon? Da bør du lese videre!

Storebrand er verdens nest mest bærekraftige selskap. Vi tar vare på pensjonspengene til 1,2 millioner nordmenn.

Det er viktig for oss å være relevant i våre kunders liv når de ønsker å bli inspirert og er motivert til handling. Ved å formidle andres og egen kunnskap gjennom redaksjonelt innhold og taktiske budskap ønsker vi å gjøre en forskjell i folks liv.

Derfor søker vi en erfaren og engasjert spesialist på dialogmarkedsføring med ansvar for å sikre helhetlig innhold i kundereisen med utgangspunkt i digital kundedialog.

I det daglige vil du jobbe tett med dine kolleger i markedsavdelingen, og noen av dine viktigste kolleger vil være andre innholdsprodusenter, analyse-, e-commerce- og CRM-spesialister.

Vi ser etter deg som har kunnskap og høy interesse i å produsere, teste, analysere og optimalisere dialogløp med våre kunder.

Vi jobber avansert med digital markedsføring i alle kanaler, og epost er og vil fortsette å være en av våre viktigste kanaler for effektiv kommunikasjon og salg.

Vi ønsker at du brenner for smart bruk av kundedata, segmentering og har sansen for godt innhold som motiverer til handling.

Du behersker sannsynligvis flere verktøy for analyse, dialog og publisering. Du har kanskje erfaring fra telecom, bank, reise eller lojalitet som operativ fagperson eller rådgiver, og du søker et faglig engasjert, fremtidsrettet og ressurssterkt miljø som tar din utvikling på alvor.

Faglig ansvarsområder og oppgaver

Som hovedansvarlig for Storebrands dialogmarkedsføring skal du sikre helhetlig innhold i kundereisen med utgangspunkt i digital kundedialog. Eksempler på oppgaver og ansvar:
• Ansvar for å planlegge, produsere og publisere digitale dialoger i Portrait som er vårt CRM-system
• Ansvar for effektmåling og a/b testing for å sikre løpende optimalisering på alt innhold (emnefelt, call to action, bildebruk og utsendelsestidspunkt) og kontinuerlig læring gjennom evalueringer
• Ansvar for å videreutvikle og optimalisere det digitale kundedialogløpet ved å følge trender og identifisere nye løsninger knyttet til kundekommunikasjon og budskap
• Være drivkraften i å produsere relevant og engasjerende innhold som motiverer til handling i både privat- og bedriftsmarkedet, og bli vår spydspiss innen dialogmarkedsføring

Kompetanse – faglig og formelle krav

• Minimum 3 års høyere utdannelse innen markedsføring/markedskommunikasjon. Arbeidserfaring kan oppveie for manglende formell utdannelse
• 3-5 års erfaring fra digital kundekommunikasjon og dialogmarkedsføring med utstrakt bruk av kundedata
• 3-5 års erfaring med bruk av Portrait, Microsoft Dynamics, Salesforce, Hubspot eller andre CRM-verktøy
• Dokumenterte salgsresultater fra arbeid med dialogmarkedsføring
• Behersker Google Analytics eller andre relevante analyseverktøy
• Erfaring fra prosjektledelse

Kompetanse – personlige egenskaper

• Løsningsorientert og kreativ lagspiller med stor gjennomføringsevne, vant til å jobbe i team med andre, og flink til å spore opp, strukturere og dele informasjon i digitale samarbeidsflater
• Svært god skriftlig fremstillingsevne og en lidenskap for tekst, bilde, video og alt som kan formidle budskap som motiverer til handling
• Sterk markeds- og kundeorientering, med en naturlig innebygd "What's in it for me"-sensor på vegne av kunden
• Erfaring med, og interesse for å utvikle seg innen målrettet og personalisert kundekommunikasjon.
• Ansvarsbevisst, proaktiv og evne til å foreslå konstruktive forbedringer og løsninger basert på forretningsforståelse og kommersiell teft
• Evne til å håndtere flere pågående initiativ samtidig med tette deadlines og endrede prioriteringer.

Dersom du vil jobbe som spesialist på dialogmarkedsføring, sammen med erfarne og nytenkende kommunikatører og markedsførere, er dette en spennende utfordring for deg.

Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser, knallgode pensjons- og forsikringsordninger og et godt sosialt miljø.

Kjenner du at du blir trigget til å gjøre en forskjell hos oss i Storebrand?

Da kan du sende oss en søknad med en gang. Vi vurderer søkere fortløpende. Dersom du har spørsmål om stillingen, ta kontakt med Ole eller June i Mediabemanning.

For inspirasjon, se vårt nettmagasin Storebrand Smartere valg, med historier og tips som er bra for både miljøet og lommeboka.

Vi ser frem til å høre fra deg!

Søk på stillingen


Kontaktperson