Storebrand søker Digital Marketing & Performance Lead

Nå kan du få muligheten til å bidra til utviklingen av kundereisen innen pensjon, finans, bank og forsikring. Vi er langt fremme allerede og skal styrke kompetansen og videreutvikle en effektiv digital kundereise gjennom betalte og organiske trafikk-kilder.

Foto: Storebrand
Foto: Storebrand
Se nøkkelkompetanse

I Storebrand vet vi når vi har lykkes. Det er når kundene våre anbefaler oss. Derfor er utvikling av egne kunder viktig for oss, både for kundetilfredshet og lønnsomhet. Vi tar vare på pensjonspengene til 1,2 millioner nordmenn, og har konkurransedyktige betingelser innen skade og bank. Storebrand ble nylig kåret til verdens nest mest bærekraftige selskap - en utmerkelse vi er stolte av.


I Storebrand tenker vi integrert på tvers av produkter, kanaler og metoder, og du vil være ansvarlig for at vi måler rett faktor på rett sted i kundereisen. Du vil jobbe med noen av bransjens lyseste hoder med å se nye muligheter i teknologi og metoder for å utvikle den digitale kundereisen. Vi har et stort og tverrfaglig markedsførings- og teknologimiljø hvor du vil bli en sentral kollega med bred kontaktflate i hele selskapet.

Du vil være vår fremste ekspert på webanalyse og optimaliseringstiltak for trafikk til storebrand.no. Du vil basert på innsikt fra flere datakilder (inkludert algoritmisk attribusjon) identifisere effektive konverteringsbaner for optimal kundereise. I tillegg vil du definere målgrupper og remarketingstrategier basert på Storebrands førstepart-data, etablere og videreutvikle automatiserte GA rapporter samt identifisere, presentere og anbefale tiltak for å øke handling på egne nettsider. Du vil være vår fremste ressurs til å forstå, identifisere og presentere variabler som trigger til konvertering, herunder også kryss- og oppsalg. Du vil være premissgiver for å utvikle Storebrands taggestrategi.

Vi ser etter deg som har en meget velutviklet analytisk kompetanse, både numerisk og kommersiell. I tillegg har du en sterk markeds-, kunde- og forretningsforståelse. Det er avgjørende at du samarbeider godt på tvers av organisasjonen og at du har en høy gjennomføringskraft med en arbeidsstil preget av systematikk. Dine evner til å se helheten i Storebrands verdikjede, samt tilpasse denne til kundens behov, vil være viktig for å lykkes i rollen. Du er proaktiv og nysgjerrig, du elsker komplekse problemstillinger, og jakter hele tiden på å lære nytt, finne ny innsikt og se sammenhenger som gir grunnlag for nye tiltak og beslutninger. Det er en fordel at du har erfaring med bruk av statistiske og matematiske metoder for å identifisere kundedrivere og forretningsmuligheter.

Vi vil gjerne at du:

• Har høyere utdanning på master-nivå
• Har erfaring med digitale kundereiser
• Kan dokumentere resultater og erfaring med bruk av statistiske/matematiske metoder i kommersiell sammenheng
• Kan sammenstille store mengder strukturerte og ustrukturerte data, og benytte statistiske analyser for å omgjøre disse til anvendbar innsikt
• Har jobbet med datadrevet attribusjon

I tillegg ser vi gjerne at du er erfaren bruker av flere av verktøyene som vi benytter, for eksempel:

Floodlight, Google Tag Manager, Google Analytics 360, Doubleclick Bid Manager, DoubleClick Campaign Manager og Big Query. Det er viktig at du er en meget erfaren bruker av Excel. Kjenner du til og har erfaring med statistikkverktøy som SPSS eller lignende kommer det meget godt med.

Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser, knallgode pensjons- og forsikringsordninger og et godt sosialt miljø.

Kjenner du at du blir trigget til å gjøre en forskjell hos oss i Storebrand? Da kan du sende oss en søknad med en gang. Søknadsfrist er 25. oktober, men vi vurderer søkere fortløpende så det er ingen grunn til å vente.

Dersom du har spørsmål om stillingen, ta kontakt med våre rådgivere Eivind Ruud Johnsen eller Ole Janzso i Mediabemanning. Du kan også kontakte Andreas Størmer-Nilsen i Storebrand for øvrige spørsmål (419 19 800) 

Del artikkelen

Kontaktpersoner