Starcom er Årets Mediebyrå

Starcom ble Årets Mediebyrå i "Byråprofil 2013"

Starcom er Årets Mediebyrå
Starcom er Årets Mediebyrå

Kilde: Kampanje

Under arrangementet «Byrådagen» i Oslo, ble mediebyrået Starcom utropt til Årets Mediebyrå. Den plassen inntar de foran Mediacom, som måtte nøye seg med andreplassen, og Carat som inntok tredjeplassen. Omd og Vizeum deler fjerdeplassen.

Jublet over topp fem
Administrerende direktør i Starcom, Peder Mittet, gleder seg over seieren i mediebyråklassen i Byråprofil, som er annonsørenes dom over norske byråer.

- Vi hadde håpet å komme inn på topp tre, så vi var kjempefornøyde med at vi greide det. At vi så vinner er derfor utrolig gøy. Jeg hadde regnet med at Mediacom var blant favorittene til å gå helt til topps, sier en meget godt fornøyd Mittet som blir gratulert av erkekonkurrenter og kolleger.

Hemmelig
- Hva har Starcom gjort riktig i år?

- Hehe, jeg må vente til konkurrentene går før jeg svarer på det, sier Mittet og har blikket festet på Mediacom-sjef Ruben Søgaard. Her skal ingen hemmeligheter avsløres.

Han fortsetter:

- Jeg tror mye handler om faglig fokus og en utrolig sterk intern kultur i byrået. Du finner ikke slik ståpåvilje så mange andre steder. Vi prøver å gjøre ting litt annerledes enn de store byråene.

- Nå skal dere utfordre Try/Apt i hovedkategorien Årets byrå?

- Hehe. Det tror jeg kommer til å ta noen år. Jeg regnet med at de ville vinne reklamekategorien igjen og at de skulle vinne hovedkategorien, så det er bare å ta seg av hatten for dem, sier Mittet, som er fornøyd med at Byråprofil også nå kårer Årets mediebyrå og at alle byråer kjemper om prisen Årets byrå.

- Ja, særlig når du spør meg i kveld. Det er viktig for oss å bli vurdert på lik linje med PR-byråer og mediebyråer.

Alt om Byråprofil i magasinet
I magasinet presenteres også seks underkategorier; hvilke mediebyråer som har den beste evnen til å tenke originalt, hvilke byrå som har den beste toppledelsen, hvilke byråer som er best på å forhandle priser og vilkår, hvilke byråer som frestår med sterk fagkompetanse, hvilke som er best på strategikompetanse og hvilke byråer som har den beste kompetansen på digitale medier. Under Byrådagen onsdag fikk deltagerne snikktitte i magasinet, som altså er på vei til abonnentene.
Del artikkelen