Sponsor Insight søker markedsanalytiker

Vet du hvem som er Norges mest populære idrettsutøver eller hvilket landslag som har best omdømme? Vil du jobbe med innsikt og analyse knyttet til sponsorobjekter og merkevarebedrifter i sponsormarkedet? Nå søker Nordens største analyse- og rådgivningsselskap innen sportsmarkedsføring, sponsing og events en markedsanalytiker.

 

Foto: Sponsor Insight
Foto: Sponsor Insight
Se nøkkelkompetanse

Sponsor Insight er Nordens største analyse- og rådgivningsselskap innen sportsmarkedsføring, sponsing og events. Selskapet ble etablert i 2006 av en gruppe bestående av Nordens mest erfarne sponsoranalytikere. Sponsor Insight Nordic har ca. 30 medarbeidere og rundt 500 oppdragsgivere.


Sponsing blir viktigere i årene fremover. Sponsing og event-markedet, ofte kalt opplevelsesbasert markedsføring, utgjør i dag nesten 30 prosent av det totale mediemarkedet.

Til stillingen som markedsanalytiker ser vi etter deg som er analytiker eller prosjektleder med relevant bakgrunn. Vi tror du har jobbet som markedsanalytiker eller prosjektleder innen media/kommunikasjon, og at du har erfaring knyttet til for eksempel reklamemålinger, merkevareundersøkelser eller omdømmemålinger. Du bør ha jobbet konkret med gjennomføring og leveranse av analyseprosjekter fra byrå eller i et analysemiljø, for eksempel i et konsulentselskap.

Du skal lede våre prosjekter fra A til Å, men du trenger ikke å være en tallknuser. Det viktigste for oss er at du kan lede våre prosjekter med stø hånd slik at vi leverer analyser som forventet til våre oppdragsgivere. Du vil få tilgang til en stor mengde informasjon fra våre analyser og være medansvarlig for å bearbeide og presentere data og konklusjoner.

Våre kunder er i hovedsak store aktører innen norsk idrett eller store norske merkevarebedrifter som aktivt sponser idretten. Felles for dem alle er at de ønsker å gå analytisk til verks for å få dokumentert hva de får igjen for sine sponsorpenger.

For å jobbe hos oss forventes det at du er sportsinteressert, da fortrinnsvis at du er mer interessert i å følge med på sport enn å utøve den. I tillegg ønsker vi at du kombinerer din sportsinteresse med faglig interesse for markedsføring, media og kommunikasjon. Vi skal lære deg om sponsing hvis du ikke allerede kan nok om det. Du må dessuten kunne se for deg en hverdag der du har en naturlig dialog med våre kunder om deres hverdag.

Personlige egenskaper:

• Analytisk og helhetstenkende
• Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
• Strukturert og fleksibel
• Sportsinteressert

Utdanning/erfaring:

• Universitets- eller høyskoleutdanning på minimum bachelornivå
• Erfaring som markedsanalytiker eller prosjektleder i et byrå eller i et analysemiljø i et konsulenthus
• Meget gode kommunikasjonsferdigheter på norsk, skriftlig og muntlig.
• Gode ferdigheter i Excel og PowerPoint, men gjerne også i SPSS, Confirmit (eller andre avanserte datainnsamlingssystemer)
• Stor fordel om du også har ferdigheter i Qlikview.


Vi holder til i lyse og trivelige lokaler på Grefsen. Vi kan tilby konkurransedyktige betingelser til rett person. Har du spørsmål om stillingen kan du kontakte June eller Eivind i Mediabemanning. Søknadsfrist for denne stillingen er snarest og vi ber om at du søker på stillingen via søkelenken på denne siden.

Vi ser frem til å høre fra deg!

 

 

Del artikkelen

Kontaktpersoner