Sølvtagg til SMFB

SMFB klinker til med nok en seier i Sølvtaggen. I oktober vant de med en kampanje for de vanntette klærne til Geox.


Sølvtagg til SMFB
Sølvtagg til SMFB

Kilde: Kreativt Forum

Team på bildet, fra venstre: Christoffer Lorang Dahl, Eirik Stensrud, Thomas Askim, Stina Norgren, Kristian Kristiansen, Magnus Snickars, Arnar Lindal Halldorsson

SMFB kom tørrskodd inn til imponerende seier i oktober, melder Sølvtaggen-juryen. Førsteplassen gikk til jobben «The rainiest place on earth» for Geox.

«Etter en litt laber start på sensommeren er Sølvtaggen-juryen hoppende entusiastiske for at antallet arbeider med internasjonalt nivå fortsetter å øke. Seieren bør dermed smake ekstra godt for for SMFB, som kan gjøre hat-trick om de klinker til også i desember. For en thriller det skal bli, sier fungerende juryleder Anders Holm.»

– Det har vært en krevende og omfattende kampanje å gjennomføre. Men sammen med en utrolig dedikert kunde og fantastisk gjennomføring av Stink er vi veldig fornøyd med resultatet. Veldig kult å se at den allerede gir så gode resultater, og når den også blir anerkjent i konkurranser er det ekstra moro, sier kreatør Eirik Stensrud fra SMFB.

Se case-filmen til kampanjen her.

Særdeles fuktig.
Månedens Sølvtagg går til noe så sjeldent som en tungt produktfokusert kampanje kombinert med en idé: SMFB og britiske Stink Digital tok med seg en sekk med Geox-sko og en samling med ulike folk til Cherrapunjee, en særdeles fuktig landsby i India.

«Å markedsføre vantette sko på verdens våteste sted kan kanskje virke opplagt, men når håndverk og historiefortelling er like vanntett som produktet blir det naturligvis 10 poeng,» sier juryen.

«Resultatene er det heller ikke noe å utsette på: skoene er utsolgt. Ekstra gøy at verdens nest største skomerke bruker en norsk kampanje globalt.»

Øvrige plasseringer i Sølvtaggen for oktober:
2. plass til Try/Apt for jobben «Handytesten» for FINN.no
3. plass til Supertanker med jobben «Budsjettesten» for LO-Favør
4. plass til Los&Co for jobben «Snap’N’Play» for Litago

Teamet bak månedens vinner bestod av:
Kreatører: Eirik Stensrud og Thomas Askim
Konsulent: Kristian Kristiansen
Prosjektleder: Jannicke Platou
Webprodusent: Christoffer Lorang Dahl
Grafisk design: Arnar Lindal Halldorsson, Magnus Snickars og Stina Norgren

Team Stink Digital:
Regissør: Rohan Blair-Mangat
Produsent: James Waters og Andy Kinsella
Foto: Benjamin Thomas
Musikk og lyddesign: Michael Fakesch


Del artikkelen