Snapper Ruter fra Los

McCann trakk det lengste strået i Ruters byråkonkurranse.

I samme rute: Vibeke Harlem, Vibeke Skar, Ellen Mari Rogde og Yvonne Waage fra Ruter. Stein Simonsen, Torstein Greni, Thale Høy-Petersen, Ingrid Lea, Bjørn Erling Solberg og Tone Bøygard fra McCann.
I samme rute: Vibeke Harlem, Vibeke Skar, Ellen Mari Rogde og Yvonne Waage fra Ruter. Stein Simonsen, Torstein Greni, Thale Høy-Petersen, Ingrid Lea, Bjørn Erling Solberg og Tone Bøygard fra McCann.

Kilde: Kampanje

McCann er neste stopp for Ruter etter at kollektivselskapet de siste årene har jobbet sammen med Los & Co. I en anbudskonkurranse Ruter nylig gjennomførte var det McCann som trakk det lengste strået og ble valgt som hovedleverandør for Ruters reklamebyråtjenester de kommende tre årene.

- Det har vært en spennende og krevende prosess. Det var viktig for oss å finne et byrå som hadde en tydelig byråfilosofi, var konkrete på sine konkurransefortrinn opp mot Ruters behov og kunne vise til godt innsiktsarbeid, fine kreative uttak og gode resultater. McCann fremstod som offensive og tydelige gjennom hele prosessen og vi likte godt sammensetningen i teamet. Kombinasjonen av Stein og Torstein samt Thale og Ingrid, står for oss som en av de mest spennende miksene av norske kreatører, sier Vibeke Harlem, markedssjef i Ruter.

Dermed fortsetter McCann å hanke inn kunder, etter at selskapet tidligere i år måtte gi delvis slipp på Statoil og tapte Netcom til DDB. McCann har nå hentet inn kunder som Storebrand, Flytoget og Statkraft.

- Det er alltid motiverende å få bekreftelser på at vi tenker og gjør de riktige tingene. Og seiersrusen henger fortsatt litt i oss etter å ha vunnet Ruters tillit. Nå kommer hverdagen, og vi skal begynne å levere på de forventningene vi selv har skapt via dokumenter og møter. Det har vært beinhard konkurranse om dette anbudet, så vi er selvsagt veldig krye over å ha gått seirende ut av konkurransen. Vi gleder oss til oppstart, samtidig som vi går inn i det med ørlite ærefrykt, sier kundeansvarlig i McCann Bjørn Erling Solberg.

- Det er få ting som er så tilslutningsbart som at det er smart å reise kollektivt. De fleste rasjonelle poengene knyttet til denne sannheten er vel allerede scoret, men vi tror det finnes flere strenger å spille på – som i sin tur kan åpne for nye spennende og effektive kommunikasjonsløsninger, sier McCann teamet som skal jobbe med Ruter.

¨Vi står nå foran et veiskille i kommunikasjonsarbeidet og gleder oss til veien videre med McCann
Del artikkelen