Schibsted Media Norge søker Digital Markedskonsulent (1 års vikariat)

Schibsted Norges målsetning er å bygge digitale mediehus i verdensklasse og samtidig styrke våre rene nettsatsninger. Vi bidrar til at det også i fremtiden kan lages kvalitetsjournalistikk bygd på den egenart, troverdighet og nærhet til publikum som kjennetegner de deltakende mediehusene. I Schibsted Norge navigerer vi ut fra våre verdier – vi har integritet, vi er innovative, vi er et lag og vi er her for å vinne.

Schibsted Norge Abonnementsmedia ble opprettet i 2016 og er det kommersielle miljøet til mediehusene Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad og Fædrelandsvennen. Enheten har til sammen ca. 330 faste ansatte, og en årlig omsetning på over 3 mrd. kr.


Vi ser etter en strukturert, selvstendig prosjektleder som vil jobbe med kampanjeplanlegging, performance marketing og strategi. Du vil ta del i og lede prosjekter som kobler digitale muligheter for å skape involvering, bruk og salg av Schibsteds redaksjonelle produkter i bedriftsmarkedet.

Vi tror du har erfaring med markedsføring rettet mot bedriftsmarkedet og kjennskap til digital markedsføring. Du trives med å jobbe med nye problemstillinger og evner å strukturere deg og være effektiv i en hektisk og krevende hverdag. Du har gjerne en god penn og liker å skrive kortere, kommersielle tekster. Vi er naturligvis innstilt på å fylle på den kunnskapen som du kanskje mangler, så lenge du har et godt grunnlag og en sterk interesse for fagfeltet.


Dine viktigste oppgaver vil være:
Jobbe med konsept og materiell til kampanjer og innhold på forskjellige plattformer
Følge opp, evaluere og rapportere markedstiltak
Ha kontroll på detaljene, men kaste deg rundt når ting haster
Prosjektledelse med reklame-, konsulent- og mediebyrå
Utvikle vår kunnskap og effektivitet innen B2B-marketing

Vi ser etter deg som har følgende kvalifikasjoner/kunnskaper:
Høyere relevant utdanning innen kommunikasjon, markedsføring, forretningsutvikling og/eller økonomi
Behersker Excel og Powerpoint
Erfaring som koordinator/prosjektleder
Erfaring med kampanjeplanlegging, CRM, innholdsmarkedsføring, søkemotormarkedsføring og/eller sosiale medier
Erfaring med bilderedigering og Wordpress er et pluss

Vi tilbyr:
Konkurransedyktige betingelser
Gode faglige utviklingsmuligheter som del av Schibsted-konsernet
Muligheten til å være med og utforske et område med høy strategisk viktighet for selskapet
Være del av et nyetablert og kompetent team med testbasert tilnærming til nye områder og produkter
Arbeidssted: Oslo, noe reising må påregnes
Gode muligheter for videre karriere i selskapet
Vi vil behandle søknader fortløpende og oppfordrer deg til å søke snarest. Du søker via linken på denne siden.

Stillingen er et ett års vikariat med gode muligheter for videre engasjement i selskapet.

Har du øvrige spørsmål knyttet til denne stillingen kan du kontakte Elisabet Rye eller Ole A. Janzso i MB Flex/Mediabemanning.

Del artikkelen

Kontaktpersoner