Ny salgssjef i Mobiento

Michael Birkeland tiltrer som salgssjef hos Mobiento.


mobientoKilde: INMA

Michael har vært en tidlig og ivrig evangelist for mobil augmented reality i Norge og har gjennom sine tidligere arbeidsgivere jobbet med kampanjer for blant annet Tine Melk og Viking Footwear. Tine Melk AR var shortlistet i Cannes i to kategorier.

I Mobiento utfordrer vi mobil kreativitet. For å klare dette må vi tidlig skape forståelse hos kunden for hva et mobilprosjekt med Mobiento innebærer. Da er det godt å ha en innovativ salgssjef med på laget som tidlig kan utfordre kunden med kreative konsepter, sier daglig leder Karine Storaker Braaten.

Michael Birkeland er utdannet 3D designer ved Thames Valley University i London; en by som ligger hans hjerte svært nær. Michael kommer til Mobiento fra Placebo Effects der han jobbet som konseptutvikler og prosjektleder.

Mobilen er fortsatt bare i startgropa. Jeg tror vi kommer til a? bevege oss vekk fra en del av de tidlige gimmick appene og vil se langt mer praktiske anvendelser av mobilkanalen i fremtiden, sier Michael. Det er viktig at vi fokuserer på de mulighetene mobilkanalen åpner for, ikke de begrensningene som forbindes med en liten skjerm, legger han til.

Mobiento er et mobilbyrå som jobber etter prinsippet mobil først. Selskapet brenner for at mobilen skal få den oppmerksomheten den fortjener i en markedsmiks og at kanalen blir tatt på alvor.

Mobientos sterke tro på mobil først føles veldig riktig. Det er ingen flate i dag som er mer spennende enn mobil og jeg gleder meg veldig til alt det morsomme vi skal lage. Mobiento har et utrolig godt kreativt team og jeg gleder meg veldig til a? vokse sammen med dem” sier Michael.

Mobiento er stadig på jakt etter flere lagspillere og ønsker blant annet å forsterke teamet med ytterligere design kompetanse. ”Vi ser blant annet etter en grafisk designer som trigges av mobile utfordringer” sier Storaker Braaten.

Del artikkelen