Ny reklamelov mot villedende markedsføring?

Forbrukerminister Solveig Horne (FrP) vil vurdere kraftigere virkemidler mot selskaper som bedriver villedende markedsføring.

Foto: Trond Solberg/VG
Foto: Trond Solberg/VG

Kilde: Kampanje

- Det er ikke greit at det er en del selskaper som ikke forholder seg til det lovverket vi har. Når vi skal evaluere loven neste år, vil dette være viktige signaler for oss, sier forbrukerminister Solveig Horne (Frp) til Aftenposten.

Avisen skrev i går om en rekke kjeder som har fått vedtak mot seg av Forbrukerombudet. Horne sier lovverket i dag er godt, men basert på en frivillig ordning.

- Vi må vurdere om det skal åpnes for sterkere og raskere konsekvenser for dem som gjentatte ganger bryter loven, sier Horne.

Hun presiserer at det er dem som gjentatte ganger bryter loven hun vil vurdere å straffe hardere.
Del artikkelen