Ny digitalsjef i Tine

Tidligere markedsdirektør i Get, Jon Fornes, rykker opp i Tine etter at han tidligere i år ble hentet inn som strategisk rådgiver i Tine innen digitale kanaler.


jon-fornesKilde: Kampanje

Nå blir Fornes digitalsjef for Tine og kommer til å inngå i ledergruppen til konserndirektøren for marked, Hege Holter Brekke. Som digitalsjef får Fornes «et overgripende digitalt mandat og et strategisk og faglig ansvar for alle digitale initiativ og aktiviteter på tvers av Tine-gruppen», heter det i en melding.

- Det er utrolig spennende å få være med på å sette retning, mål og ambisjoner for et selskap som Tine i den digitale tidsalderen knapt nok ser begynnelsen av. Vi opplever at det digitale mulighetsrommet nå for alvor åpner seg, og vi går fra tilstedeværelse og eksperimentering i digitale flater til å systematisere og strukturere opp vårt digitalarbeid i klare strategiske mål og planer som skal styrke Tines konkurransekraft, sier Jon Fornes til Kampanje.

Meierigiganten sier de nå har en målsetting om å innta en ledende posisjon innen digitale medier, og være en banebrytende aktør i sitt marked når det gjelder å utnytte digitale og sosiale kanaler.

Tine har også ansatt en rekke nye mennesker med hvert sine digitale ansvarsområder. I midten av oktober i år begynte Solveig Prestvik som leder for digitale kanaler i Tine Salg og Gro Frydenlund begynte som leder digitale kanaler i Tine Rådgiving og Medlem.

- Gjennom disse ansettelsene har vi styrket vi det digitale fagmiljøet i Tine betraktelig, og vi vil i tiden fremover koordinere alt digitalt arbeid og legge en felles, helhetlig og ambisiøs digital strategi, sier Fornes.



Del artikkelen