Norwegian til topps i Nettbørsen

Topper listen over de best likte nettreklamene fra 2012. Kunnskapsdepartementet tar andreplass.  
Norwegian til topps i Nettbørsen
Norwegian til topps i Nettbørsen

Kilde: Kampanje.com

 Norwegians nettkampanje «Mer ski for pengene» fra september er fjorårets best likte vinner av Kampanjes Nettbørs. Det viser en undersøkelse Ko & Co har gjort i samarbeid med de største nettavisene i Norge.

- På spørsmål om hvorfor annonsøren fortjener førsteplassen, fikk man mulighet til å begrunne sitt svar. Kort oppsummert kan vi si at fjorårets vinner har interessant og relevant innhold i sine annonser til en billig penge, noe som skaper reiselyst hos folket, sier analysesjef Stian Bråthen i Ko & Co.

68 prosent anser seg selv i målgruppen til årets nettbørskampanje med budskapet «Mer ski for pengene - fra kr 399,- til alpene». For kvinner utgjør andelen 71 prosent.

- Det at de har en slik bred målgruppe er også mye av forklaringen på hvorfor Norwegian havner på førsteplassen på listen over best likte Nettbørs-kampanje i 2012. 34 prosent av leserne mente at Norwegian fortjente førsteplassen. Til sammenligning havnet Visa på andreplass med 18 prosent av stemmene og Solo på tredjeplass med 13 prosent, sier Bråthen.

Norwegian scorer 45 prosent på liking, langt over Kunnskapsdepartementet som med sin «Bli lærer»-kampanje scorer 25 prosent. På tredjeplass er Visa med 24 prosent.

- Det var viktig å få frem at Norwegian flyr folk til flest steder i Alpene av alle reiseoperatører, og det til en lav pris. I tillegg ønsket vi å engasjere skiinteresserte i vår merkevare og arrangerer en konkurranse hvor man kan vinne en reise for fire til en valgfri alpedestinasjon, sa markedssjef Stine Steffensen Børke i Norwegian i forbindelse med Nettbørs-seieren i september.
Del artikkelen