Nesten Charter-rekord for TV3

Beste sesongpremiere pa fire ar for Charterfeber.

Nesten Charter-rekord for TV3
Nesten Charter-rekord for TV3

Kilde: Kampanje

Sesongpremieren på «Charterfeber» på TV3 i går kveld ble sett av 249.000 seere i snitt. Markedandelen i målgruppen 12+ ble 16,8 prosent.

- Nå er vi for alvor i gang med høsten, og dette er hyggelige tall for oss. «Charterfeber» er en sterk TV3-klassiker som sprudler av energi og folkelige festligheter, og som tydeligvis var et kjærkomment gjensyn for seerne. 249.000 er faktisk nest beste premieretall på «Charterfeber» noensinne, og vi må helt tilbake til 2009 for å finne en bedre sesongpremiere, sier fungerende pressesjef i TV3, Line Vee Hanum.

- Charterfeber hadde høye andeler i alle aldersgrupper, og traff dermed et bredt publikum. Seertallene var jevnt stigende under hele episoden, med en peak på 288.000, så det var tydelig at seerne ville se få med seg om blogger-Rannveig endelig fikk bagasjen sin og om pensjonistene kom seg på riktig fly. TV3 var den største tv-kanalen i den kommersielle målgruppen 15-50 år under sendingen av «Charterfeber», med en totalandel på 22 prosent i målgruppen, sier hun.

Mandag hadde TVNorge premiere på «71 grader nord». 301.000 så premieren på den femtende sesongen av realityserien i går, som er 57.000 færre enn i 2012. Andelen mandag var 20,5 prosent mens premieren i fjor høst ga TVNorge en andel på 21,3 prosent.

- Seertallene til «71 grader nord» faller noe sammenlignet med premieren i fjor. Det liker vi naturligvis ikke. Seerandelen er likevel den samme som i fjor, men den totale tiden norske seere brukte på tv i går er lavere enn den var samme dag i fjor. Vi får håpe at det skyldes været. Det har egentlig vært irriterende fint vær så langt i høst, sier Svein Tore Bergestuen, kommunikasjonsdirektør i SBS Discovery.
Del artikkelen