Kitchen fyller tanken

Reklamebyrået Kitchen får et av verdens største selskaper inn på kundesiden.

Kitchen fyller tanken
Kitchen fyller tanken

Kilde: Kampanje

Et av verdens største selskap målt i omsetning har valgt seg reklamebyrået Kitchen som nytt byrå. Byrået skal blant annet jobbe med en større rekrutteringskampanje denne høsten når olje- og gasselskapet Shell skal styrke sitt nærvær i Norge.

- Etter en prosess tidligere i år valgte vi å innlede samarbeid med Kitchen, sier Alice Bergfall, kommunikasjonsrådgiver i Norske Shell.

Oljegiganten hadde i 2012 inntekter på svimlende $484 milliarder dollar eller 2.866 milliarder norske kroner.

- Shell, som ett av verdens største selskaper, har nok av spennende utfordringer å tilby. Vi har derfor sett behovet for å bli mer offensive i rekrutteringsarbeidet vårt. Vi har mange store og spennende ting på gang på norsk sokkel, vi er i vekst og vi har derfor et stort behov for dyktige folk til alle våre prosjekter - og kampen om de beste hodene er tøff, sier Bergfall.

Bergfall sier Kitchen viste en spennende og profesjonell tilnærming til oppgaven og prosjektet, og byrået derfor ble valgt som ny byråpartner.

- Alltid morsomt med nye kunder og ekstra morsomt å få jobbe med en slik problemstilling sier Bjørn Polmar, som er ansvarlig i Kitchen og styreleder i selskapet.

Sammen byråleder Haakon Dahl og konsulent Rune Roalsvig, gikk Polmar på nyttt inn på eiersiden i Kitchen før sommeren. De tre startet opp Kitchen etter at det som i mange år var Norges største reklamebyrå Leo Burnett gikk overende.

- Med kjennskap til hva Shell, og industrien som sådan, utretter av imponerende ingeniørkunst på norsk sokkel hver eneste dag, er det ikke tvil om det er behov for veldig flinke mennesker. Når man i tillegg vet hvor stor aktivitet det er på sokkelen skjønner man også at det er kamp om de beste av de beste. Utfordringen blir derfor å sørge for at potensielle kandidater får opp øynene for Shell og mulighetene de kan tilby. En oppgave vi ser frem i mot, sier Polmar om jobben de nå skal gjøre.

Selv om Shell er et av verdens største selskaper forventer ikke Polmar at kunden blir blant byrået største.

- Hva størrelse angår blir de en middels stor kunde, sier han.

For første gang siden oppstarten tapte reklamebyrået Kitchen i fjor penger. Driftsresultatet endte på litt over minus én million kroner etter at selskapet landet en byråinntekt på 51,5 millioner kroner.
Del artikkelen