Han tar over roret i Nordens største søkeselskap

Pierre Mårtensson er ny administrerende direktør i søkeselskapet Eniro Norge.

Han tar over roret i Nordens største søkeselskap
Han tar over roret i Nordens største søkeselskap

Kilde: e24

- Jeg ser frem til å være med på å utvikle og styrke Eniro i Norge. Jeg tror min erfaring fra et salgsfokusert forbrukermarked som er i stadig endring vil kunne bidra til å ta Eniro Norge steget videre. Som en flittig bruker av Gule Sider ser jeg potensialet i hva vi kan tilføre det lokale søkemarkedet, sier Mårtensson.

De siste årene har han jobbet som administrerende direktør, med ansvar for det kinesiske markedet, hos svenske Oriflame Cosmetics. Han har erfaring fra flere globale selskaper, blant annet Telenor. Mårtnesson er utdannet siviløkonom fra Handelshøyskolen BI.

- Mårtensson har en enorm bakgrunn i å drive selskaper med et sterkt salgsfokus og har tidligere vist gode evner på å effektivisere, strukturere og skape resultater i slike virksomheter. Jeg er overbevist om at Pierres lange erfaring innen salg vil tilføre mye i den norske virksomheten og bidra til å styrke Eniros posisjon på lokalt søk, sier Johan Lindgren, konsernsjef for Eniro.

Mårtensson tiltrer omgående, og erstatter Mattias Wedar, som har vært fungerende administrerende direktør siden februar. Da gikk Morten Algøy av, etter de finansielle målene for Eniro Norge ikke hadde blitt nådd.

Eniro Norge inngår i konsernledelsen til Eniro AB, som står bak kjente merkevarenavn som Gule Sider, Kvasir, Proff og Sol. Selskapet omsatte for 4 milliarder svenske kroner i 2012.
Del artikkelen