Fra McCann til Creuna

Creuna henter inn Anders Aunbu fra McCann til å lede reklamearbeidet.

Creuna henter inn Anders Aunbu fra McCann til å lede reklamearbeidet.
Creuna henter inn Anders Aunbu fra McCann til å lede reklamearbeidet.

Kilde: Kampanje

Creuna har ansatt Anders Aunbu for å styrke sin satsing på reklame, markedskommunikasjon og konseptutvikling. Aunbu skal lede arbeidet.

- Creuna har en unik sammensetning av spiss- og dybdekompetanse innen merkevarebygging, reklame og teknologi, som gjør at vi kan levere nye og verdifulle løsninger for våre kunder, sier Aunbu.

- Jeg gleder meg til å bidra med min erfaring og kompetanse i dette arbeidet.

Aunbu var en av flere i McCanns Statoil-team som forlot byrået like før det ble klart at Statoil valgte å splitte reklamekontoen mellom McCann og Try Reklamebyrå.

Han er utdannet siviløkonom ved Norges Handelshøyskole, med operativ erfaring fra mer enn åtte år i McDonalds Norges ledergruppe. Han har mer enn ti år bak seg i reklame- og kommunikasjonsfaget, de siste tre som leder av arbeidet McCann Worldgroup har gjort for Statoil.

- Anders brenner for kommunikasjon og har solid lederkompetanse. Han har ledet arbeidet med å bygge flere verdifulle merkevarer som Norwegian, Posten, If, Finn.no og Statoil sier Nina O'Gorman, som er leder for Creunas merkevare- og kommunikasjonsavdeling.

Creuna startet reklamesatsingen for tre år siden, og har i det siste blant annet huket tak i reklamekontoene til Avinor, Coop, Jøtul og Posten.

Hele selskapet kunne i fjor vise til en resultatvekst på 142,2 prosent, og administrerende direktør Gaute Engbakk forteller at også 2013 tegner til å bli et godt år for digitalbyrået.

- Vi har vokst ganske kraftig de siste årene, og vi fortsetter veksten. Ved slutten av året var vi 108 stykker, nå er vi i overkant av 120. Vi har også vært så heldige, eller flinke, å få inn nye store kunder. Jeg kan ikke gå ut med nøyaktige tall, men vi er der vi skal være, sier han.
Del artikkelen