Fra Jernia til reklame

Nylig ble det kjent at markedssjefen i Rimi gikk til Jernia. Men hvor gikk markedssjefen i jernvarekjeden?

Fra Jernia til reklame
Fra Jernia til reklame

Kilde: Kampanje

Etter drøyt fire og et halv år som markedssjef i Jernia Gruppen går Chris Kirkemo inn i rollen som daglig leder i CenterTeam Reklamebyrå og skal hjelpe byrået med videre vekst. Kirkemo takker dermed for seg i jernvarekjeden etter at det sist uke ble kjent at markedssjefen i Rimi, Henning Eriksen, tar over Kirkemos jobb.

Kirkemo kan se tilbake på lanseringen av ny markedsstrategi i Jerniakjeden med blant annet lanseringen av «Hjemmekokklauget» sammen med Eyvind Hellstrøm og nå «Hjemmefikserne» i som nå går på VG TV.

- Jeg har vært med på mange spennende prosjekter i Jernia Gruppen. Først med snuoperasjonen i ProffPartner, som faktisk er et like stort selskap som Jernia, og senest i ny strategi og kundeløfte i Jerniakjeden. Når muligheten til å være med å videreutvikle CenterTeam i Oslo dukket opp var tiden moden til å gi stafettpinnen videre, sier Kirkemo.

Om sin nye arbeidsgiver sier Kirkemo.

- CenterTeams unike kompetanse innen kjøpesenter og retail markedsføring er spennende. Alt handler egentlig om kundestrøm, og hvordan vi skal få kundetrafikk i butikkene. Det er dette jeg brenner for og som CenterTeam skal hjelpe sine kunder med. Om dette er via digitale kanaler, tradisjonell print eller andre kanaler, sier han.

Centerteam Reklamebyrå har 26 ansatte, med kontor både i Trondheim og Oslo.
Del artikkelen