Fra Halogen til Metronet

Digitalrådgiverne flytter på seg.

Fra Halogen til Metronet
Fra Halogen til Metronet

Kilde: Kampanje

Det digitale kommunikasjonsbyrået Metronet har i løpet av sommerhalvåret ansatt fire nye kloke hoder.

- Vi ser et stadig økende behov i markedet for å omsette kundenes investeringer til positive resultater. Det krever spisskompetanse innenfor alle områdene vi har fokus på, spesielt analyse og søk. Våre nye tilskudd er alle spesialister innenfor sine områder, og vil bidra til å styrke Metronet ytterligere, sier daglig leder i Metronet, Jørgen El Fakiri.

To av de nyansatte kommer fra konkurrenten Halogen. Eivind Savio og Jørn Reidel sier de gleder seg til å jobbe med digital analyse i Metronet. Nylig sluttet også Jørgen Helland i Halogen.

– Metronet er et digitalt byrå som det over tid har vært spennende å følge med på, sier Savio. Våre tanker om det digitale passer veldig godt sammen.

Savio har tidligere jobbet i Creuna og iProspect, mens Reidel har erfaring fra selskaper som SEB og Telenor.

– Metronet er blant de beste i Norge på både Google Analytics og performancebasert annonsering som Google AdWords. Muligheten til å være med å utvikle dette videre var en sjanse jeg ikke kunne la gå fra meg, sier Reidel.

Både Savio og Reidel er enige om at digital analyse helt klart er et behov som bare kommer til å vokse fremover.

– Gamle modeller for digital markedsføring og atferdsforståelse er i endring. E-handel smelter sammen med handel, og Metronet sine satsinger på disse områdene gjør at det var umulig å takke nei til jobben, sier Savio.

I tillegg er også Petur J Petursson og Camilla Tofteland Ropstad ansatt i Metronet.
Del artikkelen