Fimreite blir effekt-general

Anfo er klare med nye reklamejuryer.

Ser på effekt: Anfo-direktør Jan Morten Drange (nr. 2 fra venstre) har samlet en effektiv jury foran neste års priskveld Anfo Effekt.
Ser på effekt: Anfo-direktør Jan Morten Drange (nr. 2 fra venstre) har samlet en effektiv jury foran neste års priskveld Anfo Effekt.

Kilde: Kampanje

Også neste år skal Annonsørforeningen (Anfo) finne de mest effektive reklamejobbene. I fjor arrangerte Anfo sin nye effektipris der blant annet reiselivet gjorde det spesielt sterkt med SAS og Stena Line som noen av vinnere. Nå har Anfo satt sammen årets juryer og jurygeneral og den som skal lede det hele blir kategoridirektør i Tine og styremedlem i Tine, Frode Fimreite.

- Anfo Effekt er annonsørens egen pris og utvilsomt den viktigste felles arenaen for annonsør og annonsørens samarbeidspartnere. Dette preger også jurysammensetningen, hvor alle fagområder blir representert. For annonsørene er det selvsagt at en slik pris må være virkemiddeluavhengig, sier administrerende direktør Jan Morten Drange i ANFO.

I fjor ble det sendt inn over 100 bidrag fordelt på de fire kategoriene «Vekst», «Ny», «Smart» og «B2B». Alle disse kategoriene vil ha egne jurylederne. Noe av tanken med Anfo Effekt er å synliggjøre at effekt er langt viktigere enn enkelvirkemidler og budsjettstørrelse.

- Det er gammeldags å vurdere og hedre kommunikasjonsvirkemidler isolert. Fremtiden handler om kloke, relevante valg og godt samspill. Vi mener de modigste er de som tør å gjøre noe smart uavhengig av bransjejippo og jåleri, sier Drange.

Leder for kreativ strategi i Statoil, Henrik Habberstad, vil sitte i førersetet for juryarbeidet i kategorien «Vekst», mens markedssjef i Flytoget, Lena Angela Nesteby, skal vurdere de nominerte i kategorien «B2B». «Ny»-juryen ledes av Joakim Sande, som til daglig er markedssjef i Ringnes, og merkevaredirektør Lars Marius Lauten i Mills blir juryleder for «Smart»-kategorien. Hver av dem vil få ansvaret for en jury bestående av 7–8 fagpersoner som gjennom desember og januar vil plukke ut vinnerne.

- Vi tar det som et godt tegn at så mange faglige tungvektere har takket ja til å sitte i de ulike juryene. Det betyr at prisen allerede i sitt andre år oppleves som viktig, og vi håper og tror på enda flere bidrag i år, sier prosjektansvarlig i ANFO, Håvard Rønnevig Bakken.

Prisen deles ut 30. januar neste år.
Del artikkelen