Brandlab henter inn Helland

Designbyrået skal styrke seg digitalt, og henter inn Jørgen Helland fra Halogen for å lede arbeidet.

Brandlab henter inn Helland
Brandlab henter inn Helland

Kilde: Kampanje

Jørgen Helland kommer fra en stilling som rådgiver i design- og kommunikasjonsbyrået Halogen.

- De siste fem årene har jeg jobbet med mye forskjellig; Strategi, sosiale medier, nettsider og markedsføringskampanjer, og jeg har hatt mange ulike roller. Det var på tide å spesialisere seg innenfor ett område. I Brandlab fant jeg den riktige kombinasjonen av folk og kompetanse, sier han til Kampanje.

- De er en modig gjeng med en god blanding av guts og entreprenørskap. Når man har et så godt forhold til kundene som Brandlab har, har man også gode muligheter til å gjøre en forskjell.

Brandlab har blant annet Kværner, Moods of Norway, Kondomeriet og Coca-Cola på kundelista. Selskapet beskriver seg selv som et laboratorium for å skape eller løfte merkevarer.

- Vi ønsker oss en posisjon som en uavhengig strategisk rådgiver og designer for merkevarer. Vi jobber med kultur og organisering, men vi er ikke noe HR-miljø. Vi tror sterkt på at identiteten til en merkevare er summen av rollen den har og den visuelle identiteten. Hvis den er sterk internt, blir det trykk eksternt også, sier daglig leder Hans Megard.

Han har hentet inn Helland til å lede en ny stor digital satsing.

- Vårt mål er å styrke oss digitalt, men å gjøre det på strategisiden, ikke teknologisiden. Nå får vi inn en senior som kan være med og dra laget og få tillit hos kunden. Det bor en stor entreprenør i Jørgen, og det passer godt hos oss. Vi er på vei, men vi er ikke helt framme ennå.

For Helland blir utfordringen å stå utenfor et stort digitalt miljø.

- Det blir en utfordring at ikke alle fyrer løs og diskuterer alle detaljene i den digitale strategien. Men i Brandlab står vi fritt til å jobbe med andre flinke byråer og hoder, sier han.
Del artikkelen